Японската търговия в Индия- атракция за туристите
Турското търговско аташе в Делли недоумява. “Вай , вай, вай, кило джапанки върви по евтино от сандали от сандалово дърво”.От вчера пазарите в Индия са заляти от японски стоки, а именно „череши”- в непригодно състояние, „кимона”- индийките просто не знаят за какво служат, „малки буди” – традиционата Махаяна трудно разбира иконографските разлики с пречупени кръстове на Шинту и Дзен. В резултат цените на твърде търсените на пазарите на платото Декан стоки като овчи кожи, турско кафе, ковани джезвета, наргилета, лукум, семки и други важни за оцеляването на обикновенния брамин стоки рязко се покачиха. „Какво ще правим?”-питат се сигхите, „без вноса на чалми, ще хванем въши! ”-тюхкат се по далновидните.
Официално Турция е реагирала, чрез спешно заседание на кадийския съвет, където са били показани документи и разгледан вариант за съдебно дирене за нелоялна конкуренция. Турско –индийското командитно дружество е продало част от транспортните си слонове за да покрие загубите си. Как всичко това ще се отрази на цените на борсата в Калкута, все още не ясно.
Туристите вече трудно намират подправки или мускус на пазара, но затова пък сконфузените търговци им предлагат зелен чай, суши и стероиди „Мусаши” .
слончето Дъмбо, принудено да яде развалени вишни от Йокахама, с тъга си спомня за времената когато се хранеше обилно с фурми от Измир